بهره مندی از ظرفیت خبرگزاری شبستان موجب اشاعه فرهنگ ناب محمدی می شود 

بهره مندی از ظرفیت خبرگزاری شبستان موجب اشاعه فرهنگ ناب محمدی می شود 

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹
حجت الاسلام حمید بامری گفت: بهره مندی از ظرفیت رسانه دینی و مسجدی خبرگزاری شبستان می تواند موجب افزایش آگاهی مردم در زمینه اصول و فروع دین و اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص) شود.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: بهره مندی از ظرفیت رسانه دینی و مسجدی خبرگزاری شبستان موجب تعالی و افزایش آگاهی افراد در زمینه اصول و فروع دین و اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص) است.

 

امام جمعه زهکلوت اظهار کرد: در هر عصری تعامل انسان با انسان سنگ بنای فرهنگ و ترویج دهنده عقاید مردم است و هر چه این تعامل قوی تر باشد اشاعه فرهنگ به شکل بهتری صورت می پذیرد و یکی از راهکارهای ایجاد تعامل بین انسان ها و انتقال آموزه ها و مفاهیم دینی به خصوص ترویج فرهنگ نماز، استفاده از ظرفیت رسانه های دینی است.
 

وی بیان کرد: با نگاهی به فرمایشات امام راحل (ره) در خصوص کارکردهای رسانه می توان گفت؛ رسانه دینی تربیت محور و ابزار تفکر است و دست اندرکاران رسانه دینی از دین مداران جامعه اند و رسانه دینی غذای روح آدمی را در فرآیندی تدریجی به وی ارائه می دهد.

 

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: یکی از رسالت های رسانه دینی، آموزش، تبلیغ و ترویج پیام های دینی است، بستر رسانه می تواند کانونی برای حرکت مردم در راستای دین، بیداری اسلامی و کارکردهای عبادی، سیاسی، تبلیغی، آموزشی، تربیتی، مبارزاتی و نظامی امت اسلامی باشد.

امام جمعه زهکلوت عنوان کرد: وظیفه اصلی رسانه ها هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه است که مسئولیت گسترش دین، اخلاق، امید، آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی  ایرانی در میان آحاد ملت را به عهده دارد.

 

وی با بیان این مطلب که رسانه های دینی تربیت محور و ابزار تفکر هستند، تاکید کرد: دین از رسانه ها در راستای نشر و گسترش خود استفاده کرده است و بررسی های تاریخی نشان می دهد که رسانه ها به تقویت دینداری کمک کرده اند و با به کارگیری ظرفیت رسانه ها می توان به درک و شناخت انسان از جهان پیرامون خود معنا بخشید. 

حجت الاسلام بامری با اشاره به این که در حوزه های تبلیغ دینی در فضای مجازی، کاستی هایی وجود دارد از جمله شبهات زیادی که بدون پاسخ مانده است، اضافه کرد: در عصری که استفاده از ابزارهای الکترونیک و فضای مجازی با توجه به اقتضائات دنیای مدرن، امری ضروری و گریزناپذیر است، متولیان و مسئولین فرهنگی و مبلغان دینی می توانند با استفاده از بستر رسانه های دینی همچون خبرگزاری شبستان در تبلیغ، ایجاد جاذبه و انتقال پیام ها و ارزش های اسلامی ضمن تشویق، ترغیب و اقناع مخاطبان به ویژه جذب حداکثری نسل جدید و جوان، منجر به ارتقای جایگاه دین در بین عموم مردم به ویژه جوانان شوند.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: استفاده از ظرفیت خبرگزاری شبستان در مبارزه با خرافات و انحرافات، در پاسخ گویی و رفع شبهات، سبک دهی زندگی اسلامی و مدیریت امور مسلمانان تاثیرگذار بوده و این رسانه دینی و مسجدی می تواند در دستیابی به اهداف، برنامه ها و سیاست های نظام اسلامی و آرمان های تمدن اسلامی کمک موثری باشد.

وی ابراز کرد: مسئولین به خصوص حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی مرتبط می توانند با استفاده از ظرفیت عظیم رسانه های دینی، تهدیدهای موجود در زمینه تهاجمات فرهنگی را به فرصتی برای برنامه ریزی در ترویج فرهنگ اسلامی، ایرانی و مذهب تشیع تبدیل کرده و به اهداف والای سفیران هدایت و اولیای الهی در نیل به اهداف بلند تمدن نهضت اسلامی و اشاعه اسلام ناب محمدی(ص) بیش از پیش دست یابند.

 

حجت الاسلام بامری در خاتمه ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد خبرگزاری شبستان، از تلاش و زحمات این خبرگزاری در راستای انعکاس اخبار حوزه دین و مسجد از جمله اخبار نماز جمعه تشکر کرد.

پایان پیام/ 586